lördag, juni 21

Ännu en (regnig) midsommar

Ja, midsommaren anno 2008 innehöll väl åtminstone lite av det som hör en svensk midsommar till. Började dock med att arbeta från 09.30 till 18.00 i butiken. En vän kom under dagen in med öl till mig för de hade tydligen börjat dricka redan vid elvatiden och tyckte att jag borde komma ikapp med några promille. Mycket drickande på jobbet blev det väl dock inte men väl en hel del framåt kvällen så klart (note to self: P skall INTE dricka Jägermeister och borde veta det vid det här laget). Hamnade på en mycket väl uppstyrd fest hos en gammal klasskompis och hennes pojkvän. Möttes direkt av trevligt folk samt den största skål med jordgubbar jag någonsin sett och vaniljglass till det. Sedan blev det kubbspel och lite andra aktiviteter innan stämningen dog en smula på grund utav bråk, som jag dock inte orkade engagera mig särskilt mycket i. Blir väl så när man dricker konstant en hel dag. När kvällen började lida mot sitt slut bar det istället av till stan för skönt efterhäng hos min vapenbroder Tino, innan jag så äntligen fick träffa L (som precis som alltid sken som en sol trots den mörka och kalla natten) som jag hade haft i mina tankar typ hela kvällen och det gjorde mig väldigt glad.

1 kommentar:

HelloAtK sa...

jassså du, va de därför de stod en öl på jobbet. haha. kunderna funderade nog när dom såg den, tror att vi dricker på jobbet, NOT !!
Hoppas din midsommar va bra iallafall =)