onsdag, juni 18

Mot Slottsskogen!

Idag dök min biljett till Way Out West upp på posten. Ska bli helt fantastiskt kul att dra dit i år igen! Årets lineup känns faktiskt ännu bättre än i fjol, och den piskar väl egentligen alla andra festivaler runtom i landet på fingrarna rätt hårt. För ingen som har ett brinnande hjärta för musik vill väl missa Broder Daniels hyllningskonsert för Anders och band som Franz Ferdinand, Sonic Youth, Sigur Rós och Neil Young? Lägg där till Håkan Hellström, Silverbullit och en hel drös med nya glödheta, hypade band och du förstår vilken festival vi snackar om. Var förresten lite lustigt tidigare ikväll när min mor var och på besök samtidigt som jag var inne på Way Out Wests hemsida när hon med hög röst häver ur sig "Oj! Neil Young hade jag mycket gärna kunnat tänka mig att se!”. Haha, galet kul tyckte jag att det var. Hade verkligen ingen aning om att hon hade sån koll på musik, senast vi snackade musik ville hon liksom att jag skulle skaffa The Refreshments senaste skiva åt henne. Kanske har hon stenkoll innerst inne egentligen, men mörkar allt av någon anledning.

Hur som helst, visst ses vi i Slottsskogen i år igen!?

Inga kommentarer: