måndag, juni 30

Ljusinvasion

Vaknade imorse strax före 06.00 av att hela lägenheten lystes upp av ett gigantiskt vitt sken. Min första tanke var (efter att ha sett på tok för många avsnitt av X-files) att det var några vita rymdnissar som kom för att ta mig med på en lång, lång färd. Men jag hann inte ens tänka färdigt min alienstanke innan det smäller till utav bara fan. Det måste nog ha varit den högst ljudande åskknall jag någonsin hört i hela mitt liv. Trodde det var ryssen som anföll men förstod snabbt att ett elakt åskväder befann sig precis över mitt bostadsområde så jag skyndar mig upp för att rädda min materiella värld genom att dra ut alla kablar till tv:n och datorn. Går och lägger mig igen och tar upp mobilen för att skicka ett sms och se så att L är okey men hinner inte ens ta bort tangentlåset innan ett meddelande från henne tas emot och jag somnar om tryggt igen ganska så snart.

Inga kommentarer: