onsdag, juni 25

Beredd att ge upp alla nätter (för dig)

Ville verkligen författa någonting ikväll men känner mig i skrivande stund helt hjärntömd. Sitter och hostar fram en retsam melodi så hårt att jag nästan trillar ur stolen, över dess plastiga armstöd och ner på det hårda trägolvet. Har haft 'Red House Painters - Have You Forgotten' på repeat en miljon gånger nu känns det som. Den tuggar och tuggar sig igenom skallen på mig och till slut hör jag den inte ens för öronen tycks ha tappat förmågan att uppfatta ljud. Vill verkligen inte gå och lägga mig för den jag vill sova bredvid och hålla om är inte här. Jag ringer dig så möts vi vid den där vägkorsningen där vi alltid skiljs åt? Fast det gör vi inte denna gången. Vi slår sönder alla farväl med längtan och låser in oss i min lägenhet och maratonkollar en massa avsnitt av Grey's Anatomy och äter jordgubbar hela natten. Du blåser bort all min oro på något märkligt sätt och inget känns nog viktigare just nu än att vara där du är.

Men det enda spåret av dig inatt är doften av dig på min kudde och jag blöder ihjäl.

Inga kommentarer: