tisdag, juni 10

Morning glory

Det första jag möts utav när jag öppnar mina ögon den 10 juni 2008 är ett nytt meddelande på mobilen. Ett meddelande innehållandes öppningsfrasen ”Good morning my lovely sunshine” och, ja, hur kan någonting nånsin gå fel idag blir min första tanke. Med ett leende på läpparna reser jag mig upp och stegar ut mot toaletten. Stannar som vanligt till vid hallspegeln för inspektion. Who (or what) have I’ve become? Ser reflektionen av min tatuering och tänker ”på torsdag blir den äntligen helt klar” samt ”fy fan vad in i helvete snygg den egentligen är”. Fortsätter in på toaletten där jag börjar göra mig iordning. Förser sedan högtalarna med fina toner från Enter Shikari. Hämtar till dessa sedan ny luft på balkongen för en stund. Sneglar mot mitt Marlboro-askfat på balkongsbordet och känner ett enormt röksug av någon anledning. Startar istället upp min dator som en vän var oerhört snäll att laga åt mig igår medan jag mest studsade runt i lägenheten eller latade mig i soffan. Sedan börjar jag att författa detta blogginlägg som du läser just nu, glömmer av tiden och när jag upptäcker den inser jag att jag skall vara i stan och instämplad i butiken om cirkus fem minuter. Dags att springa nerför backarna! Kanske har jag en bit kvar till den där perfekta morgonen, after all.

Nu bär det av ner till stan ytterligare en gång, Sverige-Grekland vankas, äntligen börjar EM på riktigt.

Inga kommentarer: