fredag, maj 30

Sömn

Ja, det var ju det här med sömn. Har börjat fundera lite kring min fysiska hälsa de senaste veckorna. Denna fundering har sina rötter i min till synes pålitliga oförmåga att kunna sova. Inatt sov jag ungefär en halvtimma utspritt på hela natten. Två minuter där, sju minuter där. Som sällskap hade jag hela natten en riktigt retsam hosta som senare utvecklades till blodhosta. Det märkliga i hela sammanhanget är konstigt nog inte att jag har hostat blod utan hur jag faktiskt kan vara så pigg som jag faktiskt är, trots så lite sömn den senaste tiden. Men det känns som att allting kommer att komma ikapp snart, att all min förlorade sömn har samlats i en stor svartfärgad figur som lurar bakom ett gathörn och som kommer att krascha in i mig en dag så att jag faller till marken. Natten har väl alltid varit min största fiende här i livet men kanske aldrig tidigare på samma sätt som nu.

Inga kommentarer: