onsdag, maj 14

Min nya vän

Under helgen som just passerat fick jag en ny vän. Han/hon/det är i skrivande stund en helt namnlös och oidentifierad liten figur. Det hela rör sig nämligen om någonting inuti mig själv som vaknat till liv. Jag misstänker att det rör sig om en nerv som hamnat lite i kläm mellan någonting, för någon gång under eftermiddagen så börjar min axel rycka som om där fanns en utomjordisk varelse inuti på väg ut rakt genom huden. Man ser klart och tydligen hur det rycker i min axel. Ser ungefär ut som att nerven utför någon form av gymnastiska rörelser, kanske är den en riktig sjusovare och bedriver lite skön morgongympa. Det hela ser förstås inte riktigt klokt ut. Jag vet inte riktigt om tatueraren kom åt något med nålen eller om det beror på att jag har sovit i extremt kufiska kroppsställningar de senaste dagarna på grund utav en ömmande rygg. Allt jag vet är att jag har fått en ny vän, en till synes harmlös men fullständigt skogstokig liten axelnerv.

Någon som har ett passande namn på nerven? Jag funderar själv på Nero. Nero the nerve.

2 kommentarer:

Anonym sa...

haha, vänner kan man aldrig få för mycket av som man brukar säga :P
Kan du inte döpa honom till Axel ;) hahahaha

[P] sa...

Hahahaha! =)

Axel är ju klockrent. Välkommen till världen Axel :D