måndag, maj 26

Almost Famous

Såg om Cameron Crowes mästerliga film Almost Famous från 2000 igår. Var väl förmodligen tionde gången jag såg den. Men jag upptäckte denna gång en ytterst rolig detalj, nämligen att sångaren i rockbandet Stillwater som filmen kretsar kring är ingen mindre än Jason Lee från helsköna TV-serien My Name Is Earl! Kanske inte så konstigt att jag inte tänkt på detta tidigare då gången igår var den första jag såg filmen efter det att jag börjat kolla på My Name Is Earl, men ändå. Och jag har hela tiden tänkt när jag sett serien att jag känt igen honom från någon film, men aldrig orkat kolla upp det på IMDB. Inte direkt som att upptäcka ett botemedel mot cancer kan tyckas, men ändå en intressant detalj i det lilla för en inbiten filmnörd som mig.

1 kommentar:

HelloAtK sa...

ååhhh, han är ju sååå snygg ! haha. Och du vet ju att jag älskar serien My name is earl ! då måste jag bara kika på den filmen du snacka om :P