torsdag, juli 17

Sveriges roligaste man

Jag vet inte hur han har korats, men tydligen så har Robert Gustavsson krönts med titeln enligt rubriken. Visst är han en oerhört skicklig komiker, aktör och förbaskat rolig snubbe. Men Sveriges roligaste man är för mig en helt annan herre. Felix Herngren så klart. Mannen bakom Papi Raul, Dan Bäckman och en rad andra sköna figurer. Han har dessutom visat prov på såväl regissörtalang i underskattade ”Varannan vecka” samt lånat ut sin röst till samtliga karaktärer i schyssta rullen ”Torkel i knipa”. Men det är som komiker jag gillar honom mest, jag vet inte hur många gånger jag har plöjt Dan Bäckman-klippen ihop med min kompis Viktor. Så gott som varje gång vi festar ihop åker Bäckman-rösten på framåt kvällen och vi citerar alla roliga kommentarer och scener mellan ölen. Här nedan följer ett utav de roligaste svenska humorklippen som någonsin visats på TV, från TV4:s Pentagon. Se det!

Inga kommentarer: