onsdag, juli 23

Det bor två väsen på lagret

Jag är förmodligen ensam i världen om det, men jag finner fotot ovan helt fantastiskt roligt (även om känslan försvann lite från vad mina ögon såg när den togs). Bilden föreställer i vilket fall mina kollegors (Alexandra samt Dangerous Mike, a.k.a. Magic Mike) arbetstofflor och jag tog den precis innan jag stack på semester. Bilden skvallrar om att vi har att göra med två personer med en väldig differens i skostorlek. Inga konstigheter alls. Men när jag ser dessa tofflor stå uppradade bredvid varandra kan jag inte låta bli att småfnissa för mig själv när jag står där i köket på jobbet. Jag börjar snabbt fantisera om att vi har att göra med två väsen. En jätte, kanske enögd, som håller till på lagret och styr upp saker. Han har en följeslagare, en liten pyssling som gör honom sällskap, men som kanske mest bara är i vägen. Innan de ger sig ut på äventyr ihop ställer de upp tofflorna sådär prydligt bredvid varandra och förbereder en godare måltid. Ibland skojar dem till det och byter tofflor med varannn, skrattar ihop och försöker göra en high five men upptäcker att pyssligen är för kort, stannar upp och kollar på varann innan de brister ut i skratt igen. Jag vill bara namnge dessa två figurer och hitta på en lång saga, men inser istället att det kanske är dags att stämpla ut efter 50 minuters övertid och gå på den där efterlängtade semestern.

1 kommentar:

HelloAtK sa...

hahaha ! du är fan rolig Per !
men på bilden ser de ut som jag har bäbis fötter typ ! haha !
och kan du tänka att de små skorna är lite chef över jätteskorna :P
Kram på dig