onsdag, september 3

Morgonbesök på Netto

Tog mig en morgonpromenad till Netto för att inhandla lite frukost och andra livsnödvändigheter. Jag har sedan väldigt länge slutat att kolla på prislappar och kampanjskyltar när jag handlar mitt livsmedel, jag lägger bara ner det jag önskar i min korg och går till kassan. Väl där tipsar kvinnan i kassan mig om att de nu kör en kampanj ”2 för 30:-” på hushållsrullarna. ”Nej tack, det blir bra så här.” svarar jag henne med ett leende, utan att ha en blekaste aning om vad jag just tänker betala för bara ett paket hushållspapper. Väl hemma igen bestämmer jag mig ändock för att ögna igenom kvittot, mest för skoj skull, och där läser jag ”Hushållspapper 26.90”. Jag hade alltså betalat 27 kronor för ett paket hushållspapper, när jag kunde ha fått ett paket till för den ynka summan av tre kronor.

Jag inser då att jag alla gånger, kanske inte är världens mest ekonomiska människa.

2 kommentarer:

Anonym sa...

KLANTSKALLE! :P hehe

[P] sa...

Haha, ja, i det ordvalet är jag beredd att hålla med :P