torsdag, december 31

Årets fem bästa DVD-släpp

2009 var inget vidare filmår för mig. Inte för att det inte släpptes några bra titlar, snarare tvärtom, det har varit ett mycket bra filmår. Men ju längre året led desto färre filmer såg jag, och detta kan givetvis skyllas på de tv-serier jag valde att se istället. Sopranos, Dexter och True Blood är några exempel på serier som tagit upp min tid (hade jag använt samma tid som det tog att plöja igenom alla säsonger av Sopranos till att se filmer istället hade jag kunnat se cirka 52 stycken). Men, några filmer har man ju självfallet ändå betat av, och eftersom detta från början var tänkt att vara något av en filmblogg, kommer här omslagen till de fem bästa filmerna som släpptes på DVD i Sverige under 2009 (klicka gärna på bilden för större version):
Tre bubblare: Seven Pounds, Vicky Cristina Barcelona, Lars And The Real Girl.

Jag vill även önska er alla ett Gott Nytt År! Då jag har gått och blivit extremt förkyld blir det en väldigt lugn tillställning för min del ikväll, men jag vill redan nu avge ett nyårslöfte: jag skall ta det lugnt med tv-serierna nästa år och se mer film istället, och börja skriva mer om film här på bloggen.

Cause after all, watching good movies very often puts you in a good mood.

Inga kommentarer: