lördag, december 5

Och så blev det visst december

Så halkade vi in i december månad till slut, årets viktigaste tolftedel. Åtminstone med jobbögon sett, det är ju då kunderna väller in i butiken med sina feta plånböcker som de är mer än villiga att öppna upp. Det kanske inte är så konstigt att mitt första inlägg på ungefär en månad handlar om jobb, då det i princip är det enda jag har sysselsatt mig med under denna period. Har jobbat över nästan varje dag den senaste tiden för att få ordning på allt som behövts fixas, och har varit i butiken delar av min lediga tid. Och det är klart man kanske känner sig en smula stolt när omsättningen de senaste månaderna skjutit i höjden, men jag kan inte låta bli att fråga mig själv om det verkligen har varit värt det. Man har ju mer än väl visat för de nya ägarna att man är rätt man för jobbet, men samtidigt har man ibland stupat direkt i säng när man kommit hem och jag undrar vad är det då för mening med allt. Det enda som har lyckats hålla elden inom mig vid liv den senaste tiden har varit en speciell familj som väntat på mig där hemma, mer om detta i nästa inlägg för nu väntar sängen, om du nu måste veta.

Inga kommentarer: