lördag, januari 2

Det nya (film)året

Jag har ju haft som vana att betygsätta filmerna jag ser i spalten här till höger, på en skala från ett till fem. Men så många ord om tankarna bakom betyget blir det sällan, så därför tänkte jag med start idag införa något jag valt att kalla ’måndagsflykt’ här på bloggen. Jag väljer helt enkelt ut en av de filmer jag sett och som fallit mig i smaken, och skriver några rader om filmen ifråga. Se det som små tips nästa gång ni skall hyra/ladda/köpa film, eller vad ni nu vill. Kommer att lägga upp dessa lite slumpmässigt helt beroende på när jag har tid, men någon måndagsflykt i månaden borde det väl kunna bli.

Jag gjorde förresten en liten lista idag, på filmer som kom förra året som jag tänkt se innan de försvinner till Favoriter i butiken och sakteligen glöms bort. Filmer jag tänkte se, men som blivit undanknuffade av familjen Sopranos. Listan lyder: Still Walking, Frozen River, Changeling, Hunger, Mammut, Antichrist, Two Lovers, Tvivel, Waltz With Bashir, Shrink, Bronson.

Några jag kommer att hålla ett extra öga på detta DVD-året: 500 Days of summer, Bright Star, Det vita bandet, Away we go, Thirst, A serious man, The limits of control, District 9.

Får se om någon av dessa filmer återfinns när jag summerar min top fem i slutet av året.

Inga kommentarer: