fredag, december 26

knet

Hade nästan glömt bort vilket fantastiskt band Kent är, men så surfar jag in på deras hemsida och hittar en ny låt vid namn ”På drift?” som man tydligen får ladda hem gratis. Och plötsligt så minns jag varför Kent i princip var det enda bandet jag lyssnade under några år där på gymnasiet. Minns nätterna med konvoluten i handen där man bara önskade att man hade skrivit en endaste av alla de där raderna, för då hade man liksom varit nöjd sedan. Kunnat bryta sin blyertspenna på mitten. Jag minns alla fotografier jag tog, vid skymningarna kring februari, och som jag sedan skapade mina egna Kent-omslag med. Några blev faktiskt jävligt snygga vill jag minnas. Ikväll har jag kommit på mig själv att jag nog har saknat Kent en smula (eller snarare att lyssna på Kent, gärna tillsammans med någon). Nu ska jag slänga på ”Isola” och försöka smälta slutet på ”All the boys love Mandy Lane” som jag nyss bevittnat. Glöm för all del inte att hämta juldoftande ”På drift?” redan nu.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Riktigt bra låt! Ännu en till samlingen...

Anonym sa...

Köpte deras box härom dagen och varje gång jag lyssnar till Hagnesta Hill (den bästa) så kastas jag tillbaka till alla de där nätterna då vi satt uppe och ICQ:ade. Och alla de timslånga promenaderna i 10-gradiga minus med HH i öronen. Det var en härlig tid ändå på nåt sätt.

[P] sa...

Ida: Ja, visst har man många minnen förknippade med de där låtarna! =)

Saknar lite tiden när det fanns ett band, kanske högst två, som betydde mer än nånting annat.

Nu vill man mest bara lyssna på "det nästa stora bandet" hela tiden...