tisdag, oktober 7

Ett stelnat pophjärta på väg att spricka upp igen

Jag är förmodligen sist i världen med att ha upptäckt Glasvegas, bandet med de nattsvarta texterna och råa trumbankandet från Glasgow. Men jag skiter i vilket, jag ställer mig gärna i de bakre leden av hyllningskören och skäms för det kvittar när jag bara vill damma av mina The Jesus and Mary Chain-plattor jag inte ens äger, dricka mig full på popklubb igen och kyssa den där tjejen som inte har någon aning om vem jag är men som dansar så bra. Efter att sakta ha drunknat i metalträsket de senaste åren, minns jag plötsligt igen varför popmusiken en gång betydde så mycket för mig. Jag känner den där "skita i allt"-känslan på nytt. Lämna grubblandet hemma och ge sig ut i natten. Utan lampa, kompass eller karta. Förlora kontrollen. Det finns fortfarande tid. För henne att dyka upp. Eller ner.

Glasvegas är bandet jag letat efter så länge utan att själv egentligen ha vetat om det.

Kolla in videon till "Geraldine" här.

When your sparkle evades your soul
I'll be at your side to console
When your standing on the window ledge
I'll talk you back from the edge
I will turn your tide
Be your shepard and your guide
When your lost in the deep and darkest place around
May my words walk you home safe and sound

2 kommentarer:

Anonym sa...

jo det var den här låten jag hört på p3. den är jävligt fin. skivan är beställd nu förresten.

[P] sa...

Okey, gött! :>
Thanks.