lördag, april 5

Jag vill sparka hennes krukväxt åt helvete

Startar dagen på topphumör. Sovmorgon till tio. Tar en sjuhelvetes skön dusch, gör mig iordning, pluggar in hörlurarna till nyladdade Mp3-spelaren i öronen och startar min vandring ner mot staden för ett förmiddagspass i butiken. Ungefär halvvägs ner i backen får jag syn på en gammal tant som grejar med någonting intill en busshållsplats. Jag kan från detta avstånd inte urskilja exakt vad syftet med hennes rörelser är, men så fort jag kommer närmare ser jag att hon lägger ner en krukväxt i en plastpåse. Strax efter tar hon dock ut den igen och sätter ner den på marken. Sedan tar hon upp den ytterligare en gång och lägger försiktigt ner den i samma påse. Men hon är fortfarande inte nöjd, och bestämmer sig för att än en gång ställa ner den på marken. Detta gör mig oerhört irriterad och jag rycks med i en tvångstanke. En tanke som när jag befinner mig i närheten av krukväxten ger mig en väldigt god lust att sparka den där jävla krukväxten likt en fotboll rakt upp i luften och skrika ”Bestäm dig för i helvete nån jävla gång!”, men istället sparkar jag ett gigantiskt hål i luften, fortsätter min promenad ner mot staden och börjar istället fundera på om jag skall klippa av min stretande lugg eller inte.

Inga kommentarer: