måndag, juni 22

Fin start på semestern, ändå

Har under en längre tid skjutit på alla former av städsysslor tills den dag jag skulle bli ledig, så imorse när jag vaknade hade jag egentligen inget val. Jag har bott i ett råtthål de senaste veckorna har det känts som. Men efter några timmars slit skiner nu palatset igen! Det blev lite Dexter-kollande, som jag tycker så mycket om, så fort jag vart färdig. Andra säsongen är i rullning och den är kanske om möjligt ännu bättre än första. Och så bläddrade jag lite i When we were winning på balkongen, den kommer att bli fin sommarläsning minsann. Känns fantastiskt att ha semester, sista månaden på jobbet har varit väldigt hektisk. Stundom rent frustrerande, med tvång på schemaändring två veckor efter det man just spikat färdigt semesterschemat. 184 timmar visade lönespecifikationen på, men jag undrar hur många timmar över 200 det egentligen är om man räknar med alla timmar man stannat kvar. Nåväl, nu har jag tre veckor där man kan koppla bort jobbet på, och dessa skall det tas tillvara på! Jag har lovat mig själv att gå minst en timmes promenad varje dag, helst två. Jag avslutade min första semesterdag med en kvällspromenad längs strandpromenaden, ut till badplatsen där ett sällskap spelade beachvolley och ett par hade det allmänt mysigt på en filt i kvällssolen. Knäppte en bild med mobilen under promenaden in till staden igen:


I något av de där husen som ligger bakom där detta foto är tagit, eller något nytt som jag själv har varit med att planera, skulle jag mycket väl kunna tänka mig att spendera mina äldre dagar i.

Inga kommentarer: