måndag, februari 2

Lyckan behöver inte alltid vara särskilt krånglig att hitta

Det blev måndag igen sådär fort som det nästan alltid blir. Anländer till jobbet vid halv två-tiden efter en ganska seg helg där inte särskilt mycket hände. Har en massa saker att ta tag i denna vecka, men känner en olust till detta även om jag inte kan sätta fingret på varför. Öppnar dagens post, första brevet: en inbjudan till någon lunch för unga företagare. Papperskorgen. Nästa brev: lycka på sidan åtta. Det är ett reklamutskick från Paramount jag har i handen och jag blir helt till mig när jag hittar nyheten om att säsong två av Dexter släpps i Sverige den 27 maj! Dexter är utan tvekan den bästa tv-serie jag någonsin har sett och den har på något obskyrt sätt kopplat greppet om min hjärnverksamhet på sistone. Jag går och tänker på karaktärerna och analyserar intrigen på vägen ner till stan, i duschen eller vad jag nu kan tänkas befinna mig. Därför blev nyheten om att säsong två släpps i Sverige en skänk från ovan och gjorde att jag fick massa ny energi till att ta tag i allt som skulle göras idag.

27 maj försvinner jag från verkligheten ett tag och tar min nyfunna vän Dexter Morgan med mig.

Inga kommentarer: