onsdag, december 5

Någon tassar omkring i mitt kök

Det har varit några rätt märkliga veckor som passerat. Drabbades för en tid sedan av något magkatarrsliknande symptom vilket har bidragit till ganska rejäla ät- och sovrubbningar (att äta sammanlagt en halv ostfralla och sova två timmar på nästan tre dygn är inget jag rekommenderar). När jag väl har kunnat sova har jag drömt extremt skumma drömmar som mycket väl skulle ha kunnat vara regisserade av en viss David Lynch. Ett jobberbjudande har krävt ganska mycket tankekraft under min vakna tid, men det ser ut att ha löst sig nu. Hoppas att allt går som det skall. Något annat som har stulit en hel del tankekraft är en obeskrivligt söt själ som en morgon tassade omkring i min, för henne, för stora Clockwork Orange-tshirt medan jag låtsades sova vidare. Att ligga kvar i sängen, lyssnandes till ljudet av henne tassa omkring ute i köket, där hon suckar lite förstrött och slamrar med skåpsluckor och glömmer stänga kylskåp och sjunger i badrummet kan mycket väl vara den perfekta starten på dagen. Blodet strömmar på nytt genom mina nedfrusna ådror, kanske kan jag bli hel igen. Även om hon hånskrattade åt min fina julstjärna. Jag vet inte riktigt vart vi står, men det spelar ingen roll för hon har redan skänkt solsken till ett mörkt och svart 2007.

2 kommentarer:

lejnox sa...

fin historia minsann, vem är hon?

[P] sa...

En fin varelse helt enkelt! ^^