torsdag, december 2

Och en dag kanske vi är insnöade här

Det är spännande att varje dag på jobbet se hur folks intresse för väder och vind aldrig kommer att avta. Att det just nu med siffror omkring -20 är det största samtalsämnet på mycket länge. Jag vet precis hur kallt det var på olika ställen runtom i stan imorse, och på alla små samhällen utanför stan. -23 hade någon som ville vara värst! Och sen ser jag mig själv i badrumsspegeln efter dagens filmkväll med en halv Cheez Ball fastklibbad i mitt numera ganska vildväxta skägg, men vad gör väl det när den lilla ostbollen härstammar från en påse man delat med några goda vänner? Man kan tycka att vännerna är det viktigaste man har men om några timmar efter jag vaknat kommer jag att få nya statusrapporter om hur kallt det varit i Dalum inatt.

Inga kommentarer: