fredag, mars 14

Märklig attraktion

Det händer saker inom mig när jag ser den här bilden. Samma saker händer när jag ser samma man i aktion på film. Jag vet inte riktigt vad det är som sker, jag kan inte sätta fingret på det. Mannen på bilden heter Christian Bale och det är enbart denna person som frambringar denna gåtfulla dragningskraft. Jag har aldrig tvivlat på min sexuella läggning, men jag frågar samtidigt mig själv vad det är för något som gör att känslan av förvirring infinner sig. Är det hans enorma skådespelartalang som tilltalar mig, eller är det snarare hans yttre? Är det likväl bara en slump att jag har så gott som alla hans filmer i min samling? Jag vet själv inte svaren. Kanske finns det inte heller några att finna. Kanske borde jag ha sovit istället för att skriva det här.

Inga kommentarer: